RSS Feed
Haberler
Oct
26
vCloud Panel Girişi Hakkında
Posted by DorukNet Destek on 26 October 2017 04:48 PM

Değerli Müşterimiz,

20.10.2017 tarihinde "vCloud Panel Girişinde Yaşanan Sorun Hakkında" konu başlıklı bilgilendirme duyurumuza istinaden süregelen bir gelişmeyi sizlerle paylaşmak isteriz.

Flash Player yeni bir update (sürüm 27.0.0.183) çıkarmış olup bu update ile birlikte vCloud paneline erişim problemi düzelmiştir. Eski sürüm Flash Player uygulamalarında açıklar olabileceği için aşağıda paylaştığımız linkten eski sürümü kaldırdıktan sonra yeni sürüm Flash Player uygulamasını yükleyebilirsiniz.

https://get.adobe.com/tr/flashplayer/

*Güvenilir olmayan sitelerden Flash Player uygulaması ile ilgili güncelleme yapmamanızı önemle rica ederiz.

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

DorukNet


Devamını Oku »



Oct
20
VCloud Panel Girişinde Yaşanan Sorun Hakkında
Posted by DorukNet Destek on 20 October 2017 12:53 PM

Değerli Müşterimiz,

Flash Player’ın son güncellemesinden sonra VMware Vdirector paneline giriş yapılamamaktadır. Bu nedenle VMware bir KB yayınlamıştır.

Tüm işletim sistemlerinde yapılması gereken işlemler aşağıdaki linkte bilginize sunulmuştur:

https://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=2151945

Tarafınızdan yapılması gereken adımlar aşağıdaki gibidir;

400MB boyutundaki ilgili dosya indirilir. (Dosya içerisinde Windows, Linux … vb. için Flash Player eski versiyon install dosyaları mevcuttur.)

*Firefox için öncelikle bilgisayarınızda bulunan Flash Player’ı uninstall edilir akabinde indirdiğimiz dosyadan çıkan Flash Player eski versiyon kurulumu yapılır ve Flash Player güncellemeleri disable edilir.

*Chrome için ise aşağıdaki dizinde bulunan pepflashplayer.dll dosyası, indirdiğiniz dosyadan çıkan 2151945_pepflashplayer.7z içerisindeki pepflashplayer.dll dosyası ile değiştirilir.

C:\Users\USER-ADI\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\PepperFlash\27.0.0.170

 

Not: Webkontrol Panel (https://webkontrol.doruk.net.tr/cp ) girişi etkilenmediğinden paylaşımlı sunucularımızda barındırma (hosting) hizmeti kullanan müşterilerimizin aksiyon almasına ihtiyaç bulunmamaktadır.

 

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

DorukNet


Devamını Oku »



May
16
Sahte E-postalar Hakkında Önemli Bilgilendirme
Posted by DorukNet Destek on 16 May 2017 10:59 AM

Değerli Kullanıcılarımız,

Türkiye genelinde zaman zaman virüslü ve spam olan e-postalar artış göstermektedir ve oltalama olarak adlandırılan e-posta türlerinin engellenmesi  sonuç  odaklı bir yaklaşım olmayabilirken  kullanıcıların dikkat etmesi de önem kazanmaktadır. Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (Usom) tarafından güncel zararlı içerikler linki üzerinden yayınlanan  içerikler tarafımızca takip edilmektedir.

Özellikle kişisel bilgi talebi veya faturalar ile ilgili olarak ödeme talebinde bulunulan e-postalara kesinlikle itibar etmeyiniz. Bu tipteki sahte e-postalar aracılığı ile toplanan bilgiler, dolandırıcılık amacıyla kullanılabilmekte ya da e-postalardaki linklere tıklanması yoluyla zararlı yazılımların kullanmış olduğunuz cihazınıza yüklenmesi sağlanabilmektedir. Güvenliğiniz için, kredi kartı bilgilerinizi ve/veya size özel olduğunu düşündüğünüz herhangi bir bilgiyi e-posta yoluyla cevaplamayınız ve e-posta içerisinde yer alabilecek, doğruluğundan emin olmadığınız linklere tıklamayınız.

Virüslü ve Spam E-Postalar Hakkında Genel Bilgilendirme;

Oltalama amaçlı e-posta gönderimleri son zamanlarda oldukça artmıştır. Gönderen e-posta adresinden veya e-posta içeriğindeki tıklanması beklenen linklerin yönleneceği adreslerden oltalama olduğunu rahatlıkla anlayabilirsiniz. Mouse/Fare imlecini ilgili linkin üzerine getirip tıklamadan beklediğinizde gerçek link adresi gözükmektedir. Bu tip e-postaların içeriğini tıklamadan veya  ekin de ki dosyaları açmadan silmenizi önemle hatırlatırız. Aksi takdirde size de virüs bulaşabilir, çeşitli etkileri olabileceği gibi sizin adınıza da oltalama e-postası göndermeye başlayabilir.

Fidye Virüsleri ise, e-posta ile kullanıcılara ulaşabilmekte ve bulaştığı sistemler/bilgisayarlar üzerinde dosyalara erişimi engelleyerek/şifreleyerek kullanıcılardan fidye talep etmektedir. 2007 yılında ortaya çıkan bu virüsler, 2015 yılı itibariyle oldukça yaygınlaşmıştır ve son zamanlarda bu tür e-postalarda artış olduğu görülmektedir.

Korunmak için neler yapılabilir;

En önemlisi kullanıcılar daha fazla bilinçlenmelidir ...

Kullanılan işletim sistemi, antivirüs ve antispam gibi sistemlerin güncelliği sağlanmalıdır.

Sizin için önemli olan dosya ya da sistemlerin yedeği mutlaka alınmalıdır.

E-postaların gerçek mi sahte mi olduğu kontrol edilmeli ve içeriğinde bulunan link veya dosyalar güvenilirliğinden emin olmadan açılmamalıdır.

 

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

DorukNet

 


Devamını Oku »



Jan
3
Apple Cihazlarda E-posta ayarlarında SSL Kullanımı hk.
Posted by DorukNet Destek on 03 January 2017 01:09 PM

Değerli Kullanıcılarımız,

İstemcilerin e-posta hesap ayarlarında Android işletim sisteminde SSL desteği varsayılan olarak kapalı durumda gelmektedir. Apple - IOS işletim sistemli cihazlarda ise varsayılan olarak SSL aktif gelmektedir.

Sunucularımız üzerinde SSL sertifikası güncellenmiştir. E-posta ayarlarınızda sorun yaşıyorsanız;

-SSL aktif olan IOS hesap ayarlarında istemci bazında bir önceki sertifika bilgileri aktif olduğu için gelen uyarı ekranında sertifikayı güvenilir olarak işaretleyerek "Sürdür" diyerek devam edebilirsiniz ya da SSL durumunu pasife çekerek kullanabilirsiniz.

-SSL desteği ile kullanmak isterseniz hesabınızı kaldırıp yeniden kurabilirsiniz.

-SSL ayarını pasif duruma getirebilmek için aşağıdaki adımları izleyerek mail istemcisi üzerinde ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz.

Iphone üzerinde ayarlar - POP için

Ayarlar -> Mail, Kişileri Takvimler - > 'Mail adresinizi seçiniz' -> İleri Düzey - > Gelen Posta Ayarları '' SSL Kullan '' pasif çekilmelidir. -> Sunucu kapısı - '110'

Iphone üzerinde ayarlar - IMAP için

Ayarlar -> Mail, Kişileri Takvimler - > 'Mail adresinizi seçiniz' -> İleri Düzey - > Gelen Posta Ayarları '' SSL Kullan '' pasif çekilmelidir. -> Sunucu kapısı - '143'

Iphone üzerinde ayarlar - SMTP için

Ayarlar -> Mail, Kişileri Takvimler - > 'Mail adresinizi seçiniz' - > Giden Posta Ayarları - > Birincil Sunucu -> '' SSL Kullan '' pasif çekilmelidir. -> Sunucu kapısı - '587'

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

DorukNet

 


Devamını Oku »



Nov
8
@doruk.net.tr E-Posta Hesapları Hakkında Bilgilendirme
Posted by DorukNet Destek on 08 November 2016 12:45 PM

Değerli Kullanıcılarımız,

DorukNet firmasının kurumsal kimliği ile açılmış olan @doruk.net.tr e-posta hesapları kapatılmıştır. Yürürlükte olan bilgi güvenliği uygulamalarına tam uyma gereklilikleri nedeniyle sadece DorukNet çalışanlarının kullanımına açık kalacaktır. Bu nedenle kullanılan e-posta hesabına belirli periyotlarda hesabın kapatılacağı ve yedeklerinin alınması gerektiği ile ilgili e-postalar gönderilmiştir.

İhtiyacınız durumunda @doruk.net.tr e-posta hesapları yerine @dposta.net hesabı edinebilir ve 31.Aralık.2016 tarihine kadar yönlendirme talep edebilirisiniz.

Talebiniz  için "destek.doruk.net.tr" kayıt sistemi üzerinden "Satış İşlemleri Alanadı Hosting VPS" bölümünde kayıt açmanız gerekmektedir.

Bilgilerinize sunarız.

 

Saygılarımızla,

DorukNet


Devamını Oku »



Oct
24
DorukNet-Yaz Saati&Kış Saati Uygulamaları Bilgilendirmesi
Posted by DorukNet Destek on 24 October 2016 02:24 PM

Değerli Müşterimiz,

Geçen ay yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile yaz saati & kış saati uygulamaları yürürlükten kaldırılmıştır. 30 Ekim 2016 tarihi itibarı ile ülkemiz UTC+3 zaman diliminde yer alacaktır. Sunucularınızda Time Zone güncellemesini yapmanız gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz.

** Windows sunucular için;

1-Sunucu üzerinde bütün Microsoft rollup veya stand-alone güncellemeler yüklenerek yapılabilir (https://support.microsoft.com/en-us/kb/3192321),

Yapılan işlemler başarılı olduysa Time zone bölümünde (UTC+03:00) Istanbul ve hemen altında "There are no upcoming Daylight Saving Time Changes" ifadesi bulunmaktadır.

2-Herhangi bir update yapmayıp Time Zone UTC+03:00 olan başka bir Time Zone ile değişitirilebilir. Bu yöntem tercih edilecekse seçilen Time Zone için DST (Daylight Saving Time\Gün Işığından Yararlanma Saati) olmamasına dikkat edilmelidir.

** Linux Sunucular için ise tzdata update edilerek güncelleme yapılır.

Centos sunucular için, yum -y update tzdata,

Ubuntu sunucular için, apt-get -y update tzdata komutları çalıştırılarak update yapılır. 

 

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

DorukNet


Devamını Oku »