Bilgi Bankası: Linux
ownCloud Server Kurulumu (ownCloud & MariaDB & CentOS)
Posted by Veri Merkezi Operasyonları(287) on 03 March 2015 05:31 PM

ownCloud Nedir?
PHP programlama ve JavaScript betik dillerinde yazılan, SQLite, MariaDB, MySQL, PostgreSQL vb. veritabanlarını kullanarak web üzerinden çalışabilen Mobil cihazlara (Android ve Apple iOS) ve Masa üstü bilgisayarlara (Windows, Linux, MacOS) kurulabilen açık kaynak bir bulut depolama yazılımıdır.  ownCloud Server 8.x sürümünde PHP 5.4 gereksinimi bulunmaktadır. ownCloud hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki adresi incelemenizi öneririz.

http://tr.wikipedia.org/wiki/OwnCloud

ownCloud dosyalara ve diğer verilere (takvimler, kişiler ve yer imleri gibi) hiçbir ek yazılıma ihtiyaç duyulmaksızın bir web tarayıcısı kullanılarak erişilebilir. Herhangi bir metodla (WEB arayüzü, mobil cihaz veya kişisel bilgisayarınızdan) eriştiğiniz dosyalarınızda yapılan tüm güncellemeler, bir kullanıcının hesabına bağlanmış tüm bilgisayar ve taşınabilir aygıtlara senkronize edilerek gönderilmektedir.

-Mobil cihaz ve Desktop ile senkronize
-Harici Depolama ve Şifreleme
-Takvim , Galeri ve Kişi Listesi
-PDF, resim, metin dosyaları, Word dosyaları vb için düzenleme ve dosya önizleme desteği
-Anti-virüs uygulaması ve taraması
-LDAP / Active directory entegrasyonu
-Yeni kullanıcılar için örnek dosya oluşturma
-Kullanıcı ve gruplar için dosya paylaşma
-Gelişmiş kota yönetimi-
-REST API paylaşımı.
-Dosya arama ve sürüm ekleme
- Eylem günlüğü (dosyaya bağlı eylemler, hangi dosyaya kim ne zaman erişti, kim sildi vb.)
-URL kısaltma gibi özellikere sahip bir veri depolama uygulamasıdır. ownCloud 8.0 sürümü ile birlikte gelen diğer özellikler hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki adresi incelemenizi öneririz.

https://owncloud.org/features/

ownCloud haricindeki PHP 5.4 vb. sistem gereksinimlerinin indirilmesi için Atomic vb. Repo'ları kullanmanızı öneririz.

# Atomic Repo Kurulumu
yum install wget -y
wget -q -O - http://www.atomicorp.com/installers/atomic | sh

# ownCloud Community Repo Kurulumu
cd /etc/yum.repos.d/
wget http://download.opensuse.org/repositories/isv:ownCloud:community/RedHat_RHEL-6/isv:ownCloud:community.repo

# Apache Web Server ve PHP Kurulumu
yum install httpd php php-mysql sqlite php-dom php-mbstring php-gd php-pdo php-json php-xml php-zip php-gd curl php-curl -y

# ownCloud Kurulumu
yum install owncloud -y

# MariaDB 5.5 Database Server Kurulumu
http://destek.doruk.net.tr/staff/index.php?/Knowledgebase/ViewKnowledgebase/Article/252/44

ownCloud için Database Oluşturulması
ownCloud için aşağıdaki adımlarla bir database oluşturabilirsiniz (Bu işlem öncesinde MariaDB Server kurulmuş olmalıdır) 

mysql -u root -p
Enter password:                                             # (Veritabanı Yönetici Parolası Yazınız)

create database owncloud;                         # ownCloud için bir database oluşturunuz

grant all on owncloud.* TO 'owncloud'@'localhost' IDENTIFIED BY 'Database_Parolanızı_Yazınız';                                # Database kullanıcı adı ve parola tanımlayınız

flush privileges;                                            # Database Server kullanıcı tablolarında herhangi bir değişiklik yapıldığında, değişikliklerin aktif olması için "FLUSH PRIVILEGES" komutu MySQL/MariaDB sunucusunda çalıştırılmalıdır. 

exit;

ownCloud kurulumunu tamamlamak için aşağıdaki adımlarla TCP 80, 443 vb. Port'lara NAT RULE eklenmelidir.
http://destek.doruk.net.tr/staff/index.php?/Knowledgebase/ViewKnowledgebase/Article/199/42

ownCloud ile ilgili oluşturulan veritabanına, tabloların ve ownCloud yönetici hesabının oluşturulması için sunucunuzun External IP adresini kullanarak web tarayıcı üzerinden bazı tanımlamalar yapılmalıdır. Aşağıdaki adımlarla DorukNET Azure Pack platformu üzerinde oluşturulan sunucunuz için External IP adresini görüntüleyebilirsiniz
http://destek.doruk.net.tr/staff/index.php?/Knowledgebase/ViewKnowledgebase/Article/209/42

# Web Arayüzüne Erişim için adres
http://External_IP_Adresiniz/owncloud/

Adres çubuğuna "http://External_IP_Adresiniz/owncloud" adresini yazdığınızda "Depolama ve veritabanı" penceresinden veritabanı sunucusunu (MariaDB) ve database bilgilerinizi tanımlayabilirsiniz. İlgili alandan herhangi bir bilgi seçilmemesi halinde kurulum "SQLite" üzerinden yapılmaktadır. 

Daha büyük kurulumlar için MariaDB & MySQL vb. veritabanı kullanmanızı öneririz. ownCloud demo amaçlı kullanmak isterseniz talebiniz halinde SQLite kullanmak da mümkündür.

Tarafımızdan yapılan kurulumda MariaDB kullanılmaktadır. Bu nedenle ilgili alanlara komut satırında oluşturulan database bilgileri tanımlanacaktır. SQLite kullanmak isteyenler bu adımı geçebilir.

Kurulumu tamamla , menüsüne tıklayarak ownCloud yönetici hesabınızın oluşmasını sağlayabilirsiniz. ownCloud 'a ilk erişim ekranı aşağıdaki gibi olacaktır.

Erişim sağlanılan ownCloud yönetici hesabı ile ilgili özelleştirmeleri , ayarları "Personel" menüsüne tıklayarak gerçekleştirebilirsiniz. İlgili alandan ownCloud dil seçimi ( Türkçe desteği mevcut ) , bildirimler , Profil resmi, Parola kurtarma e-postası, mevcut parolayı değiştirme gibi işlemler yapılabilmektedir.

Bunun haricinde ownCloud 'u mobil cihazlarınızla ( Adroid ve iOS ) ya da kişisel bilgisayarınızla (Windows, Linux, MacOS ) senkronize edebilmek için uygulama indirme adresine ve dökümantasyona erişebilirsiniz.

 Mobil cihazlar ( Adroid ve iOS )  ve PC senkronizasyonu için uygulama indirme ekran görüntüsündeki ikonlarla yapılabilir.

Profil resmi , dil seçimi ( Türkçe dil desteği mevcuttur ) ile ilgili düzenlemeler ilgili alandan yapılabilir.

Bildirimler ile ilgili düzenlemeler ilgili alandan yapılabilir.

ownCloud ilk kurulum sırasında bazı temel uygulamalarla kurulu gelmektedir ancak talep ederseniz mevcut uygulamaları pasif duruma getirebileceğiniz (önerilmez) gibi , ihtiyaç halinde ownCloud 'un ek modüllerini kurarak varsayılan işlemler haricinde ownCloud 'a ek yetenekler katabilirsiniz. Bu işlem için sol üst menüdeki " Uygulamalar " menüsüne tıklayınız.

Etkin ' seçeneğine tıklayarak ilk kurulum sonrsında gelen veya daha sonra kurduğunuz aktif uygulamaları görebilir ve talep ederseniz pasif duruma getirebilirsiniz.  İhtiyaç halinde Önerilen , multimedia vb. kategorilerden yeni uygulama kurulumu yapılabileceği gibi, kurulu ancak etkin olmayan uygulamaları " Etkin değil " menüsünden tekrar aktifleştirebilmektesiniz.

 

ownCloud uygulamasına talebiniz halinde ek kullanıcı hesapları oluşturabilir ve ilgili kullanıcı hesaplarına belirlediğiniz kadar maksimum disk alanı tanımlayabilirsiniz.  Yeni kullanıcı oluşturmak için sağ üst menüdeki " Kullanıcılar " bağlantısına tıklayınız.

İlgili alandan kullanıcı adı , parola ve kota ( maksimum disk alanı ) tanımlaması yapılabilmektedir.

Yardım menüsünden ownCloud kullanıcı belgeleri ve detaylı dökümantasyona ulaşabilir talebiniz halinde ownCloud forum 'larından görüş bildirebilir veya destek alabilirsiniz.

(7 oy)
Bu makale yararlı
Bu makale yararlı değil

Yorumlar (0)
Yorum gönder
 
 
Tam İsim:
E-Posta:
Yorumlar:
Resim Doğrulama 
 
Lütfen alttaki resimde gördüğünüz karakterleri aşağıdaki kutucuğa girin. Bu özellik otomatik kayıt ve form gönderilerini engellemek için uygulanmaktadır.