Bilgi Bankası: Acronis BaaS
Acronis BaaS Restore (Yedek Geri Yükleme)
Posted by Veri Merkezi Operasyonları(287) on 19 October 2015 03:25 PM

Acronis AnyData Engine üzerinde daha önceden manuel ya da zamanlanmış görev ile alınmış olan yedeklerinizi aşağıdaki adımlarla Restore (Geri Yükleme) yapabilirsiniz.

Bu işlem için "p.dorukcloud.com" üzerinden aşağıdaki adımlarla "bc-baas.acronis.com" adresine erişim sağlayabilir ve ihtiyaç halinde yedeklerinizi geri yükleyebilirsiniz.

p.dorukcloud.com adresinden kullanıcı bilgilerinizle erişim sağlayarak ekran görüntüsünde de belirtmiş olan " BACKUP SERVICE " menüsüne tıklayınız.

Açılan sayfada " Manage Backups " a tıklayarak Acronis BaaS (Backup/Restore) işlemleriniz için kullanabileceğiniz panele erişim sağlayabilirsiniz.

Ayrıca buradaki alanda Acronis BaaS servisine ait Yedekleme Hesabınız için toplam disk kotası ve aktif olarak kaç MB kullandığınızı görüntüleyebilirsiniz.

Açılan sayfada Acronis BaaS sistemine ekli sunucularınızı görüntüleyebilirsiniz. Restore (Geri yükleme) işleminin yapılması gereken sunucuya tıklayınız.  İlgili sunucuyu işaretlediğinizde sağ alanda bu sunucu için yapılabilecek diğer seçenekleri görüntüleyebilirsiniz.

Geri yükleme yapılmak istenen sunucu işaretlendiğinde " Recovery (Kurtarma) " , Overview (Genel Görünüm) , Activities (Etkinlikler) , Delete (Sil) vb. ekstra seçenekleri görüntüleyebilirsiniz.  Recovery (Kurtarma) seçeneğine tıklayarak ilgili sunucu için alınan yedeklerinizi görüntüleyebilirsiniz.  Eğer birden fazla yedek bulunuyorsa ilgili alanda bu bilgi özellikle belirtilmektedir.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde görüldüğü üzere mevcut sunucu için " RECOVERY FILES (Dosya Kurtar) " alanından dosya ve klasörlerinizi geri yükleyebilirsiniz. Eğer uygun bir yedek bulunuyorsa (Bunun için Backup işleminde Entire Machine (Tüm Sunucu) metoduyla yedek alınmış olmalıdır) dosya/klasör yerine Full (Tüm) sunucu da restore işlemi Recovery Machine (Makinayı Kurtar) seçeneğiyle edilebilmektedir.

RECOVERY FILES (Dosya Kurtar) seçeneğine tıkladığınızda açılan sayfada yedek alınan sunucudaki partition ve path'leri görüntüleyebilirsiniz.   

Buradaki alanda yedeklerin alındığı orjinal sunucuya yedekler yüklenebildiği gibi talep halinde aynı sunucudaki farklı path'lere yükleme yapılacağı gibi , talep edilmesi halinde sunucudan tamamen bağımsız olarak " Kişisel bilgisayarınıza " da mevcut yedekleri download edebilmektesiniz.

Ek olarak " Name " alanındaki ikon'a tıklayarak mevcut path'i komple yükleyebileceğiniz gibi , talep ederseniz belirli bir dosya/klasörü tekil olarak da yükleyebilirsiniz.  Partition 'a tıklamanız halinde ( örnekte C:  partition gösterilmektedir ) tekil  dosya ve klasörleri sunucudaki bulunduğu dizilimde görüntüleyebilirsiniz.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde de görülebildiği üzere spesifik Administrator kullanıcısı için Desktop klasöründeki " Doruk-Folder.zip , Backup_Agent_for...  isimli herhangi bir dosya " gibi belirli klasör ve alt klasörler geri yüklenebileceği gibi " Name (Ad) " alanından tüm dosyaları geri yükleyebilir (Kurtar) ya da kişisel bilgisayarınıza ilgili dosyaları download (İndir) butonuna tıklayarak dosyayı indirebilirsiniz.

Açılan sayfada yedekler orjinal sunucuya ( Yedeklerin alındığı sunucu ) geri yüklenebileceği gibi ilgili sunucuda farklı bir path 'e de geri yüklenebilir.  Start Recovery (Kurtarmayı Başlat) 'e tıklayarak geri yükleme işlemininizi başlatabilirsiniz.

Start Recovery (Kurtarmayı Başlat) 'e tıkladığınızda geri yüklenecek veriler , mevcut verilerin üzerine yazılması vb. ayarları düzenleyebilirsiniz.

Yedeklerin geri yükleme işlemi başladığında ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir. İlgili ekran görüntülendiğinde " Activities (Etkinlikler) " ekranından Restore (Geri yükleme) işleminin % oranında ilerlemesini takip edebilirsiniz.

Restore işlemi devam ederken " Status (Durum) " bilgisi " Recovering (Kurtarılıyor) " olarak görüntülenmektedir. Activities (Etkinlikler) ekranından  ya da üst menüdeki alternatif görünümden restore işlemini izleyebilirsiniz.

Restore (Geri yükleme) işlemi tamamlandığında Status bilgisi " OK " olarak görüntülenecektir.  Activities (Etkinlikler) 'e tıklayarak Restore işlemine ait mevcut ve eski tarihli loglara ulaşabilirsiniz.

Manuel ya da zamanlanmış olarak çalıştırılan Yedek alma / geri yükleme işlemleriniz için herhangi bir hata ile karşılaşmanız halinde problem detayları ve çözümü için ilgili logları kişisel bilgisayarınıza indirerek kontrol edebilirsiniz.

(1 oy)
Bu makale yararlı
Bu makale yararlı değil

Yorumlar (0)
Yorum gönder
 
 
Tam İsim:
E-Posta:
Yorumlar:
Resim Doğrulama 
 
Lütfen alttaki resimde gördüğünüz karakterleri aşağıdaki kutucuğa girin. Bu özellik otomatik kayıt ve form gönderilerini engellemek için uygulanmaktadır.