Bilgi Bankası: Acronis BaaS
MSSQL Veritabanı Yedek Alma (Backup)
Posted by Veri Merkezi Operasyonları(287) on 23 October 2015 05:11 PM

MSSQL Veritabanı Yedek Alma (Backup)

Acronis Backup Agent kurulu Microsoft SQL sunucunuz için aşağıdaki adımlarla Backup Planı oluşturabilir ve mevcut MSSQL veritabanlarınızı yedekleyebilirsiniz.

Acronis AnyData Engine ile desteklenen Microsoft SQL Server sürümleri aşağıdaki gibidir.
• Microsoft SQL Server 2014
• Microsoft SQL Server 2012
• Microsoft SQL Server 2008
• Microsoft SQL Server 2008 R2
• Microsoft SQL Server 2005

Backup Planı Oluşturma ve MSSQL Veritabanlarının Yedeklenmesi öncesinde aşağıdaki adımlarla yedekleme hesabı ve servis kullanıcısı oluşturunuz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/325/49/acronis-baas-icin-servis-kullancs-ekleme

SQL Server backup plan oluşturma öncesinde "Agent Kurulumu" için aşağıdaki dökümantasyonu incelemenizi öneririz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/331/49/mssql-server-icin-acronis-backup-agent-kurulumu

bc-baas.acronis.com adresine Yedekleme Hesabınızla erişim sağlayarak "Microsoft SQL" menüsünden ekran görüntüsünde belirtilen işlemleri takip ederek backup planı oluşturabilir, MSSQL veritabanı yedeği alabilirsiniz.

 Microsoft SQL kategorisi altında açılan SQL Sunucu adınıza tıklayınız.

Açılan sayfada "SQL Server" adınıza tıklayınız.

Açılan sayfada SQL veritabanlarınız listelenmektedir.  İlgili sayfada işlem yapmak istediğiniz MSSQL veritabanını ya da tüm veritabanlarını (System Databeses , Report Server vb. dahil) sol alandaki ikon'u işaretleyerek işlem yapabilirsiniz.

Herhangi bir veritabanını ya da tüm veritabanlarını işaretledinizde sağ sütunda "Backup, Recovery, Overview ve Activities " seçenekleri eklenmektedir.

Backup (Yedekleme) seçeneğiyle mevcut veritabanı yedeklenmektedir

Recovery (Kurtarma) seçeneğinden yedeklenmiş olan SQL veritabanı indirilmekte (Download) ya da orjinal sunucuya geri yüklenebilmektedir (Restore)

Overview (Genel Görünüm) seçeneğinden mevcut veritabanının toplam disk kullanımını (Orjinal sunucudaki) ve Log dosyası disk kullanımını görüntüleyebilirsiniz. Bunun haricinde ilgili veritabanı ile ilgili Database dosyaları ( .mdf uzantılı ) ve Database log dosyasını ( .ldf uzantılı ) ve ilgili dosyaların sunucuda bulunduğu dosya dizinini (C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL11.MSSQLSERVER\MSSQL\DATA\veritabanıAdı   vb.) görüntülenebilmektedir.

Activities (Etkinlikler) seçeneğiyle mevcut veritabanı için yapılan işlem loglarını , başarılı ve başarısız işlemleri vb. günlük/haftalık/aylık vb. periyodlarla görüntüleyebilirsiniz.

Bu dökümantasyonda Backup Planı oluşturma ve MSSQL veritabanı yedekleme örneklendirilmektedir. Backup (Yedekleme) seçeneğine tıklayarak işlemleri devam ettiriniz.

İlgili sayfada tek bir veritabanı yedekleme işlemi örneklendirilmektedir. Talebiniz halinde tüm veritabanlarını (System databases ve Report databases dahil) seçebilirsiniz.

Açılan sayfada yeni oluşturulacak olan Backup Planı ile ilgili ayarlar yapılandırılmalıdır.

New backup plan (Yeni yedekleme planı) : Yeni backup planı için özel isimdir. Plan oluşturma tamamlandığında mevcut plan ismi değiştirilmektedir. Yedekleme sisteminde birden fazla plan oluşturulabildiği için farklı planlara ayırt edici özel isimler oluşturmanızı öneririz.

WHAT TO BACKUP UP (Yedeklenecek Öğe) : Yedek alma yöntemidir. (mssql)

WHERE TO BACK UP (Yedekleme Yeri) : Yedeklemenin nereye yapılacağının tanımlandığı alandır. Bu alanda 3 farklı yapı kullanılabilir ancak önerilen verilerinizin " Cloud Storage " de kalmasıdır.

Cloud Storage (Bulut Depolaması) : Verilerin DorukNet'e ait cloud yapısında korunmasıdır.

Local folders (Yerel Klasör) : Yedeklerin , yedek alınan aynı sunucuda saklanabilmesidir. Bu yöntem önerilmemektedir.

* Network folder (Ağ Klasörü) : Yedeklerin SAMBA vb. farklı sunucuya network üzerinden eklenmesi durumudur. Bu yöntem önerilmemektedir.

SCHEDULE (Zamanlama) : Bu aşama periyodik yedeklerin zamanlanmasının yapıldığı alandır.  İlgili alandaki seçenekler hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki adresi inceleyebilirsiniz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/327/49/backup-plan-oluturma

HOW LONG TO KEEP (Yedekleme Ne Kadar Süre Saklanır) : Yedeklerin ne kadar süre saklanacağının belirlendiği alandır.  Açılan sayfadaki yedek saklama metodları aşağıdaki gibidir.

* By backup age (Yedekleme yaşına göre) : yedeklerin saklanma süresidir (Ay, hafta olarak belirtilebilir ) , 

By Number of backups (Yedekleme sayısına göre) : Yedek saklama metodu olarak süre değil " sayı " ile sınırlandırılmasıdır. Örneğin son 10 adet yedeğin saklanması vb.

Keep backups indefinitely  (Yedeklemeleri süresiz koru) : Yedeklerin hiçbir zaman silinmemesi ( Backup disk limiti aşım olana kadar ) özelliğidir. Eğer hangi yedeğin ne kadar süre ihtiyaç olduğu bilinmiyorsa seçilebilir ancak disk kullanımının kontrolsüz büyümesine neden olabileceği için önerilmemektedir.

ENCRYPTION (Şifreleme) :

Acronis AnyData Engine ile yedeklenmekte olan verileriniz için eğer şirketiniz yasal düzenlemelere tabiyse ya da yedeklenen verileriniz için ekstra güvenlik uygulamak istiyorsanız ENCRYPTION (Şifreleme) alanından yedeklerinizi şifrelenmiş olarak saklayabilirsiniz. 

İlgili alandaki seçenekler hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki adresi inceleyebilirsiniz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/327/49/backup-plan-oluturma

Backup Planı ile ilgili seçenekler ihtiyaca göre tanımlandığında " APPLY (Uygula) " e tıklayarak planı ekleyiniz.

APPLY (Uygula) 'e tıkladığınızda oluşturmuş olduğunuz Backup Planına bu planı ayırt etmenizi sağlayacak herhangi bir isim vererek " OK (Tamam) " seçeneğine tıklayınız

Açılan sayfada " RUN NOW (Şimdi Çalıştır) " a tıklayarak oluşturulan Planı hemen çalıştırabilirsiniz.

Backup işlemi tamamlandığında ilgili ekranda çalıştırılan backup planı ile ilgili bilgiyi görüntüleyebilirsiniz.

Activities (Etkinlikler) 'e tıklayarak çalıştırılan backup işlemi ile ilgili logları görüntüleyebilir ve indirebilirsiniz. Yedekleme işlemi ile ilgili herhangi bir problemle karşılaşılması halinde ilgili alandan işlem detaylarını kontrol ederek ( ya da log dosyasını "Günlüğü indir" 'e tıklayarak ) olası problem hakkında bilgi sahibi olunabilir.

Günlüğü indir (Download log) 'e tıklayarak işlem loglarını indirebilirsiniz.

(4 oy)
Bu makale yararlı
Bu makale yararlı değil

Yorumlar (0)
Yorum gönder
 
 
Tam İsim:
E-Posta:
Yorumlar:
Resim Doğrulama 
 
Lütfen alttaki resimde gördüğünüz karakterleri aşağıdaki kutucuğa girin. Bu özellik otomatik kayıt ve form gönderilerini engellemek için uygulanmaktadır.