Bilgi Bankası: Acronis BaaS
Exchange Server Yedek (Backup) Alma
Posted by Veri Merkezi Operasyonları(287) on 11 November 2015 01:27 PM

Exchange Server üzerinden Acronis AnyData Engine ile Yedek (Backup) Alma

DorukNet sistemleri üzerinden Acronis yedekleme servisi kullanılarak yalnızca Linux, Windows, MacOS gibi işletim sistemleri değil, spesifik olarak özel bir ürünün Hyper-V, VMware, Microsoft SQL, Microsoft SharePoint ve Microsoft Exchange 'nin yedekleri alınabilmektedir. Bu dökümanda Windows Server 2012 R2 Standart (64-bit) kurulu bir sunucuda Exchange Server için Acronis AnyData Engine üzerinden Yedek (Backup) alma operasyonu gösterilmektedir.

Kurulum öncesinde Acronis AnyData Engine hakkında bilgi almak için aşağıdaki dökümantasyonu incelemenizi öneririz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/323/49/acronis-anydata-engine-nedir

Acronis BaaS Agent kurulumu için kullanılacak Yedekleme Hesabı ve Servis Kullanıcı oluşturmak için aşağıdaki dökümantasyonu incelemenizi öneririz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/325/49/acronis-baas-icin-servis-kullancs-ekleme

Yedekleme işlemi öncesinde Exchange Server üzerinde Acronis Backup Agent kurulumu yapılmış olmalıdır. Aşağıdaki adımlarla Exchange Sunucunuza Acronis Backup Agent kurulumu yapılabilmektedir.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/345/49/exchange-server-icin-acronis-backup-agent-kurulumu

Acronis AnyData Engine ile Exchange Sunucunuzdaki " Mailbox Database 'ler" yedeklenebilmektedir. İhtiyaç halinde mailbox database'lerinizi mevcut databasenin üstüne ya da ayrı isimle farklı bir Mailbox database (Yedekleme sırasında farklı isimle mailbox database oluşturulabilir) oluşturarak Restore işlemi yapılabilmektedir.

bc-baas.acronis.com adresine Yedekleme Hesabınızla erişim sağlayarak "Microsoft Exchange" menüsünden ekran görüntüsünde belirtilen işlemleri takip ederek backup planı oluşturabilir, Exchange yedeği alabilirsiniz.

Açılan sayfada Exchange Sunucu adınıza tıklayınız.

Açılan sayfada Microsoft Exchange üzerinde var olan Mailbox Veritaban(lar)ını görüntüleyebilir ve yedekleyebilirsiniz. Exchange sunucunuzda yedeklenmek istenen ilgili veritabanlarını işaretleyerek Yedek (Backup) alınabilmektedir.

İlgili veritabanı işaretlendiğinde sağ alandaki " Backup (Yedekleme) " menüsüne tıklayarak ilgili mailbox veritabanları için yedek alabilir veya Yeni Backup Planı oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki adımlarla Backup Planı oluştururken tanımlanacak ayarlar olan Yedekleme Yeri (WHERE TO BACK UP), Zamanlama (SCHEDULE), Yedekleme Ne Kadar Süre Saklanır (HOW LONG TO KEEP) , Kaç Tanesi Saklanır (HOW MANY TO KEEP) vb. seçeneklerin detaylarını görüntüleyebilirsiniz.

http://destek.doruk.net.tr/index.php?/Knowledgebase/Article/View/327/49/backup-plan-oluturma

Açılan sayfada Exchange sunucusu için oluşturulan Yeni Backup Plan'ı özellikleri yapılandırılmalıdır.

Backup Planı ile ilgili ayarlar tanımlandığında " APPLY (Uygula) " e tıklayarak işlemleri devam ettiriniz.

APPLY (Uygula) 'e tıkladığınızda oluşturmuş olduğunuz Backup Planına bu planı ayırt etmenizi sağlayacak herhangi bir isim vererek " OK (Tamam) " seçeneğine tıklayınız.

Açılan sayfada " RUN NOW (Şimdi Çalıştır) " a tıklayarak oluşturulan Planı hemen çalıştırabilir ya da Plan'da tanımladığınız zamana göre otomatik olarak yedekleme işleminin otomatik olarak başlamasını sağlayabilirsiniz.

Yedekleme işleminin durumunu (Devam Ediyor, Başarılı ya da Hata vb.) Acronis AnyData Engine üzerinden Exchange Sunucu adınız işaretlenerek " Activities (Etkinlikler) " menüsünden görüntüleyebilirsiniz.

Başarılı olarak sonuçlanan yedekleme işlemi için işlem detayları aşağıdaki gibi görüntülenmektedir.

(1 oy)
Bu makale yararlı
Bu makale yararlı değil

Yorumlar (0)
Yorum gönder
 
 
Tam İsim:
E-Posta:
Yorumlar:
Resim Doğrulama 
 
Lütfen alttaki resimde gördüğünüz karakterleri aşağıdaki kutucuğa girin. Bu özellik otomatik kayıt ve form gönderilerini engellemek için uygulanmaktadır.