Hosting Panel Sıkça Sorulan Sorular
Posted by DorukNet Destek on 21 November 2019 11:26 AM
|
|
1) Alan adına ait DNS değişikliğini nasıl yapabilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımları takip ederek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
- Alan adları > Aktif alan adlarınız > Yönet > DNS yönet > Güncelle > DNS kayıtlarını DNS1, DNS2 vb. şeklinde numaralandırılmış alanlara yazıp, Güncelle butonu ile kaydedebilirsiniz.
2) Hizmetimin bitiş tarihini nereden görebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımları takip ederek bitiş tarihlerini görmeniz mümkündür.
*Alan adı bitiş tarihini; Alan adları > Aktif alan adlarınız menüsünde görebilirsiniz. *Web hosting bitiş tarihini; Hosting > Web hosting menüsünde görebilirsiniz. *Mail hosting bitiş tarihini; Hosting > Mail hosting menüsünde görebilirsiniz. *SSL bitiş tarihini; Hosting > SSL menüsünde görebilirsiniz.
3) Yenilemesi yaklaşan hizmetlerimi nereden görebilirim? Son 60 gün içerisinde süresi bitecek hizmetlerinizi, Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında Hesabım>Panel menüsünde yer alan “Süresi Sona Erecek Hizmetler” başlığı altında görüntüleyebilirsiniz.
4) Otomatik ödeme yöntemini nasıl belirleyebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımlarla ödeme yöntemini görüntüleyebilir ve değişiklik yapabilirsiniz. Hesabım > Ödeme yöntemi menüsünden kredi kartı bilgilerinizi güncelleyebilir, yeni kart ekleyebilirsiniz.
5) Otomatik yenileme talimatı nasıl verebilirim? Yeni hizmet alımlarında otomatik yenileme aktif olarak gelmektedir. Ancak otomatik yenilemeyi kapatmanız mümkündür. (otomatik yenilemeyi kapatmak için bir sonraki maddeyi inceleyebilirsiniz.) Kapatılan otomatik yenilemeleri tekrar aktif edebilmek için Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımları izleyerek değişiklik gerçekleştirebilirsiniz. Alan adı ya da Hosting hizmet seçenekleri altından işlem yapmak istediğiniz hizmetinize ulaşarak > aboneliklerin sağında kalan “Oto. Yenile Aç “ seçeneğine tıklamanız gerekir.
* Otomatik yenileme seçeneklerinde kullanılacak kredi kartı ve düzenlenecek fatura kaydınızı tercih ederek “Otomatik Yenilemeyi Aktif Et” ile işleminizi tamamlayabilirsiniz.
6) Otomatik yenileme talimatımı nasıl iptal edebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımlarla hizmetlerinize ait “Otomatik Yenileme”yi kapatabilirsiniz.
Alan adı ya da Hosting seçenekleri altından hizmetinize ulaşarak, aboneliklerin sağında kalan “Oto. Yenilemeyi Kapat“ seçeneğine tıklamalısınız.
7) Hizmetimin sonlandırılmasını istiyorum. Panel’den ilgili işlemi nasıl yapabilirim?
“Otomatik yenilemeyi” kapattığınızda, hizmetinizin bitiş tarihi sonrasında hizmetiniz otomatik yenilenmeyecek ve sonlandırılmış olacaktır.
8) Alan adını nasıl transfer edebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımları izleyerek “Alan Adı Transfer”ini gerçekleştirebilirsiniz.
Alan adı > Aktif Alan Adlarınız menüsünde, alan adınızın sağ kısmında bulunan “Yönet” butonuna tıklayınız. > (Eğer alan adınız transfere kapalı ise aynı ekranda bulunan “Aç” butonu ile transfer kilidini kaldırmanız gerekir) > Transfer et işlemi ile standart transfer şifrelerini (authorization code) alabilirsiniz. 9) Alan adını DorukNet’de bulunan başka bir hesaba aktarılmasını istiyorum. İşlemi nasıl gerçekleştirebilirim?
Alan adını yine Doruk Net üzerinde bulunan farklı bir hesaba aktarmanız mümkündür. Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında; aşağıdaki adımları izleyerek işlemi gerçekleştirebilirsiniz. 1 - Alan adı > Aktif Alan Adlarınız > Alan adınızın sağında kalan seçeneklerden “Yönet”e tıklayınız. 2 - Transfer işlemleri altındaki “İç transfer” seçeneğine tıklayınız. > “Hedef Kullanıcı Email” alanına taşınacak hesabın yetkili mail adresini belirtiniz. > “Kimlik numaranız” alanına hesabınızda yetkili Kişinin TC kimlik numarasını giriniz. > “Kabul et“ butonuna tıkladığınızda önce hizmet sahibi yetkilisine mail gönderilir ve işleme “Onay” vermesi beklenir. 3 - Hizmet sahibi, 2. Maddede yer alan onaylama işlemini gerçekleştirmesi sonrası hedef hesabın (hizmetin bulunacağı yeni hesap) yetkili mail adresine onay maili gelecektir. Hedef hesabın (hizmetin bulunacağı yeni hesap) sahibi de gelen maili onaylaması durumunda (hesap değişikliği) gerçekleşmiş olacaktır.
10) Alan adı whois bilgilerim değişti, nasıl güncelleyebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımları izleyerek Whois ( Alan Adı İrtibat Bilgileri)’ni güncelleyebilirsiniz.
- Alan adı > Aktif Alan Adlarınız > Alan adınızın sağında kalan seçeneklerden “Yönet”e tıklayınız. - Kontak altında yer alan “Güncelle” butonuna tıklayınız. - Açılan pencerede bulunan tüm alanlar doldurulur, eğer mevcut hesap bilgilerinizi kullanmak isterseniz “Varsayılan Bilgileri Kullan” seçeneğini işaretleyebilir ve “Güncelle” butonu ile verileri kaydedebilirsiniz.
Önemli: Kaydetme işlemi bittikten sonra Whois bilgilerini Doğrulamak için tanımladığınız mail hesabınızı kontrol etmenizi ve ICANN (İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu) tarafından otomatik gönderilen maili onaylamanız gerekir. Onaylama işlemi; gelen mail içerisinde bulunan “approve” linkine tıklayarak gerçekleştirilmektedir.
11) Alan adı yenilemesi gecikti, alan adımı nasıl kurtarabilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında; yenileme süresi geçmiş alan adlarınızı, aşağıdaki adımları izleyerek görüntüleyebilirsiniz.
Alan adları > Alan adı kurtarma menüsünde görüntüleyebilirsiniz.
12) Fatura adresimi nasıl değiştirebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımlarla “Fatura Adres” değişikliği gerçekleştirebilirsiniz.
Hesabım > Bilgileriniz > Fatura bilgileriniz menüsünden bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Not: En fazla 3 farklı cari fatura bilgisi tanımlayabilirsiniz.
13) Kredi kart bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımlarla Kredi kart bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.
Hesabım > Kartlarınız menüsünden mevcut kartınıza ait bilgileri güncelleyebilir ve yeni kart bilgisi kaydedebilirsiniz.
14) Havale/EFT dekontumu nasıl yükleyebilirim? Hosting panelinize giriş yapmanız sonrasında aşağıdaki adımlarla dekont yüklemesini gerçekleştirebilirsiniz.
Hesabım > Bekleyen ödemeler (Havale) menüsünden siparişinizin sağında yer alan “Dekont Yükle” butonuna tıklayarak .pdf uzantılı dekontu sisteme yükleyebilirsiniz. Yükleme tamamlanması sonrasında “Ödeme Bildirimi Yap” butonuna tıklayınız.
DorukNet canlı destek ekibine 0850 277 07 24 numaralı telefon üzerinden ulaşabilirsiniz. Tüm Soru, Öneri ve bildirimleriniz için 7 gün 24 saat arayabilirsiniz. | |
|